Home » Scholen » De Vlinderboom

5175 TE Loon op Zand

I www.devlinderboom.nl

Openbaar Jenaplanonderwijs

De Vlinderboom is een openbare Jenaplanschoolschool en is voor iedereen toegankelijk. We zijn dus niet gebonden aan een bepaalde religie, maar gaan wel uit van verschillende denkbeelden en meningen. Openbaar onderwijs wil namelijk zeggen: onderwijs bieden aan iedereen, ongeacht geloof, ras of afkomst. Zie ook www.devlinderboom.nl

Optimale aansluiting interesses leerlingen

De Vlinderboom is niet alleen openbaar, maar volgt daarbij de visie van het Jenaplan. Het onderwijs op onze school is er op gericht om middels de zogenaamde basisactiviteiten, spreken, spelen, werken en vieren het kind de juiste gereedschappen mee te geven voor zijn ontwikkeling en omvat dus meer dan het aanleren van schoolse kennis en vaardigheden. Het onderwijs sluit aan bij de mogelijkheden en interesses van ieder kind afzonderlijk. Ouders hebben een deel van de opvoeding aan de school overgedragen, maar ze spelen in het Jenaplanonderwijs op allerlei niveaus een belangrijke rol; hun medewerking is van essentieel belang.