Home » Scholen » De Start

5176 NJ De Moer

I www.obsdestart.nl

Kleinschalig, geborgen en uitdagend

De Start is landelijk gelegen en heeft door zijn grootte en ligging een heel uniek karakter. De meeste kinderen komen uit De Moer, maar er komen ook kinderen uit de omliggende gemeenten die eveneens hartelijk worden ontvangen door de andere kinderen, de leerkrachten en de ouders. Het unieke karakter van onze school wordt voor een belangrijk deel gevormd door zijn kleinschaligheid, waardoor in een geborgen sfeer de kinderen worden uitgedaagd en uitgenodigd zich optimaal sociaal-emotioneel en didactisch te ontwikkelen. Zie ook www.obsdestart.nl

Samenwerking en optimale inzet

Wij vinden het belangrijk, dat een kind zich op onze school veilig en geborgen voelt, fijn kan samenspelen en samenwerken en een goede werkhouding heeft. De kinderen moeten het leerproces als prettig en zinvol beschouwen. Dan leert het kind leren. Die unieke geborgen maar uitnodigende sfeer kan juist ontstaan door de kleinschaligheid.