Home » Scholen » De Springplank

5109 TG 's-Gravenmoer

I www.obsspringplank.nl

Geloven in openbaar onderwijs

De Springplank is een openbare, kindvriendelijke basisschool, met kleine groepen. Bij rekenen, taal en lezen wordt rekening gehouden met niveauverschillen tussen kinderen. Niet alleen door te werken met goede, moderne methoden, maar ook door het werk aan te passen aan de mogelijkheden van het kind. Zie ook www.obsspringplank.nl

Zelfstandig werken aan weektaak

Er wordt gewerkt in drie niveaugroepen. Vier keer per week werken de kinderen aan een weektaak. Een weektaak bestaat uit verschillende opdrachten (bijvoorbeeld: taal, rekenen, schrijven, lezen). Deze opdrachten verwerken de kinderen zelfstandig. In de groepen 3 tot en met 8 kunnen kinderen na het voltooien van de opgegeven opdrachten, werk kiezen uit de kieskast.

Het educatieve materiaal uit deze kast is aantrekkelijk en nodigt leerlingen uit tot leren. Wanneer u meer informatie wenst, kunt u contact opnemen met de directeur. Ook kunt u een afspraak maken voor een rondleiding in de school. U krijgt dan een indruk van het prettige werkklimaat in de school.